Minifestival de Música Independent de Barcelona

mark_gardenerEl 27 de febrer és un dia per marcar al calendari perquè es celebrarà el 15è Minifestival de Música Independent de Barcelona. I recomanem apuntar bé la data perquè el festival comptarà amb noms com Mark Gardener, ex-líder de Ride, The Last 3 Lines, Antonio Arias, de Lagartija Nick, Luke Haines, de Tha Auteurs i Mujeres.

Destacar la presència de Mark Gardener. Als fans de Ride poca cosa se’ls hi pot dir d’un dels compositors més importants de la dècada dels 90′s. La banda d’Oxford, amb quatre discs imprescindibles per entendre aquesta la dècada citada, musicalment parlant, segurament no la podrem tornar a veure en directe, a no ser que hi hagi una reunió sorpresa com la que van fer a l’any 2002 en motiu d’un tribut televisiu a Sonic Youth. Per tant, donem la benvinguda a la presència de Gardener, que amb un disc d’estudi en solitari, These Beautiful Ghosts, un directe, Live @ The Knitting Factory de Nova York, algun EP i múltiples col·laboracions en discs de bandes actuals, com per exemple amb The Morning After Girls, Rinocerose i The Brian Jonestown Massacre.

ride-discografia

Si Marc Gardener i els seus Ride van ser un dels grups més importants del pop britànic de finals del 80, principis dels 90. Antonio Arias i els seus Lagartija Nick ho varen ser del rock d’aquí. El grup de Granada va gravar en aquella dècada un dels millors discs del rock nacional de tots els temps: Inercia. Un treball de punk rock contundent, d’atmósferes fosques i lletres futuristes, que a dia d’avui segueix sonant igual de bé, sino us ho creieu escolteu un dia d’aquests temes com Nuevo Harlem, Rock n’ Roll Zine.

antonio_arias

Per altre banda Luke Haines tampoc es queda curt. Líder de The Auters, aquests varen ser un dels grups de culte del pop britànic dels 90, responsables de treballs tant interessants i recomanables com New Wave, el seu disc de debut i After Murder Park, treball produït per Steve Albini i últim del grup. Després Haines formaria Black Box Recorder, grup amb un so més allunyat de les guitarres de The Auters.

the last 3 lines

Un altre dels concerts recomanables és el de The Last 3 Lines. Els barcelonins han publicat nou EP, Crows, publicat un any després del seu primer àlbum, You are a deep forest.

El festival tindrà lloc a l’Espai Jove La Fontana, a Gran de Gràcia 90.

Tota la informació a minifestival.net

Veiem una actuació de Mark Gardener a Lima l’octubre del 2008, interpretant Chelsea Girl:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Js7nuchFPrU]

Autor

Daniel Bossio

Deixa un comentari

Your email address will not be published.