Rec 3 - Paco Plaza

2 estrelles REC 3. PACO PLAZA

Les bodes a l’estil ‘bodorrio’ són totes iguals. Només canvien els noms dels que es casen i els dels convidats. La resta és sempre el mateix: vídeo repassant vides dels protagonistes, amb la cançoneta de torn martellejant, els ‘ooos’ de la gent, àpat excessiu, algunes vegades més afortunat que d’altres, familiars emocionats, pares controlant, canalla cridant, adults perdent els papers, música insuportable, sessió de ball, regals, parafernàlia, i com no, llista de noces, que no pot faltar de res. Ara bé, sempre falta emoció, i això és el que hi … continuar llegint

Take Shelter - Jeff Nichols

1 estrella TAKE SHELTER. JEFF NICHOLS

El binomi Jeff Nichols i Michael Shannon ens presenta una obra tan plena de matisos interessants com insubstancial. Narrativament correcte, Take Shelter narra la història de Curtis, un home turmentat per uns malsons que afecten en la seva vida de forma tan contundent com desagradable, i que tot plegat el fan preveure que aviat hi haurà una tempesta que arrassarà amb tot, motiu pel qual s’embarca de forma obsessiva en la construcció d’un refugi al jardí de casa seva. Família, feina, amics, tot es veu afectat pels problemes de … continuar llegint

Intocable - Olivier Nakache, Eric Toledano

1 estrella INTOCABLE. O. NAKACHE i E. TOLEDANO

Tercera pel·lis més vista de tots els temps a França, èxit de públic a Alemanya, sent la pel·li francesa més vista mai al país germànic, èxit al nostre país, Intocable, el film d’ Eric Toledano i Olivier Nakache és una hàbil i efectiva història vital, tan previsible com simpàtica, basada en fets reals, on se’ns narra la història del paraplègic i milionari Philippe (François Cluzet) i del vitalista i arraconat Driss (Omar Sy). Intocable uneix a dos personatges ben diferenciats: Philippe és un exitós home de negocis que va acabar en una … continuar llegint

Los idus de Marzo - George Clooney

3 estrelles LOS IDUS DE MARZO. GEORGE CLOONEY

Des de L’affaire Dreyfus de Georges Méliès a Los Idus de Marzo, el cinema de caire polític s’ha dedicat a dubtar d’uns governants, que per uns motius o uns altres, s’han vist desbordats per la societat i els interessos creats. Avui en dia, un polític que tingui com a objectiu guanyar unes eleccions (i poca cosa més), ha de tenir una imatge impecable i creïble, no patinar a les xarxes socials, i convèncer als ciutadans que es creu el que li han dit que digui. Si el dia a dia és suficient per comprovar la talla humana, la credibilitat, la cultura, … continuar llegint

La invención de Hugo - Martin Scorsese

4 estrelles LA INVENCIÓN DE HUGO. MARTIN SCORSESE

La noticia sobre que el nou film del director de Taxi Driver, Toro Salvaje i Uno de los nuestros, era una pel.lícula infantil i en 3D em va desconcertar força, la veritat. Vista la visceral·litat que ha demostrat en pràcticament la totalitat de la seva filmografia (exceptuant moments molt puntuals com l’excel·lent La edad de la inocencia), i les seves dues últimes contundents propostes (Infiltrados i Shutter Island), no entenia molt bé que volia demostrar Martin Scorsese endinsant-se en un film familiar, infantil, i a priori, amb una història poc … continuar llegint

Mi semana con Marilyn - Simon Curtis

2 estrelles MI SEMANA CON MARILYN. SIMON CURTIS

L’any 1956, Marilyn Monroe viatjava fins Anglaterra per participar en el rodatge de la pel.lícula El principe y la corista, i posar-se a les ordres de Sir Laurence Olivier, amb el qual també compartia protagonisme. Olivier volia deixar de ser només un gran actor per convertir-se en una estrella, i que millor per aconseguir això que compartir crèdits amb l’estrella més explosiva del moment, la que aixecava més passions, Marilyn Monroe. D’ banda, aquest film es convertia en la gran prova de foc que buscava Monroe per ser alguna cosa més que una cara … continuar llegint

War Horse - Steven Spielberg

2 estrelles WAR HORSE. STEVEN SPIELBERG

Després de posar tots els últims avenços tecnològics que han aparegut darrerament en el món del cine al servei per portar a la gran pantalla les aventures del periodista aventure creat per Hergé, Tintín, Steven Spielberg torna a mostrar-nos la seva cara més clàssica en aquesta aventura sobre coratge, amor i supervivència que és War Horse (Caballo de batalla). Apadrinada per la factoria Walt Disney, amb tot el que comporta això, la nova pel.lícula del director de Tiburón mostra les dues cares que ha anat mostrant Spielberg en … continuar llegint

Moneyball - Bennett Miller

3 estrelles MONEYBALL. BENNTETT MILLER

El punt de partida de Moneyball és tan simple com interessant: l’esport professional és un joc injust, perquè els pressupostos dels equips per encarar la temporada marquen els objectius finals. Quins són els millors equips? Ho són els equips més rics, els quals, poden accedir als millors entrenadors, als millor jugadors, a les millors instal·lacions, i d’aquesta forma, són sempre els favorits per guanyar més partits i més títols, i per tant, adquirir més ingressos per publicitat. Les premisses de l’esport professional són fidels a les dels mercats, és a dir, vénen determinades per l’economia, entesa com l’entenem avui en dia: … continuar llegint

J. Edgar - Clint Eastwood

4 estrelles J. EDGAR. CLINT EASTWOOD

Després de firmar els que probablement són els seus dos films menys inspirats: Invictus i Más allà de la vida, Clint Eastwood torna a colpejar amb força amb aquest biopic sobre J. Edgar Hoover, el fundador del F.B.I., i un dels personatges més foscos, complexes i implacables de la història moderna dels Estats Units. El director de Sin Perdón sempre ha donat el millor de sí quan s’ha endinsat en la cara més fosca de la societat americana: Mystic River, Gran Torino o El intercambio en són bona mostra, i amb J. Edgar torna en certa manera a treure a la llum les misèries i ombres del seu país a través d’un controvertit … continuar llegint

Bunkaru - Guy Moshe

1 estrella BUNKARU. GUY MOSHE

El director i guionista Guy Moshe ha de tenir una gran concepte de sí mateix i sobretot de les seves capacitats cinematogràfiques per atrevir-se a presentar una obra com aquesta, que sense voler-se quedar curta en les seves pretensions, vol ni més ni menys que redefinir el cinema d’acció post-modern; un exercici lloable sempre que un sigui conscient de les seves limitacions, cosa que no fa el director. El resultat és un autèntic despropòsit on no funciona absolutament res de res, i on la forma enterra totalment un fons inexistent. Guy Moshe intenta portar més enllà Sin City de Robert Rodríguez i Kill Bill de … continuar llegint

Comments are closed.